27. 3. 2019

Těstoviny s tuňákem a tvarohem


Ingredience na 2 porce:

lžička oleje
větší cibule
1 malá či půl větší cukety
česnek
tuňák v konzervě ve vl. šťávě
půl vaničky nízkokalorického tvarohu
variace salátových listů
balzamikový olej
červená chilli 
několik celých mandlí
sůl, pepř


Postup: 

Osmažit cibulku, přidat na kostičky nakrájenou cuketu a smažit do zlata. Až poté lehce osolit a opepřit. Přidat najemno česnek, jen do ‚zavonění', ať nezhořkne.
Přimíchat tuňáka, krátce promíchat, aby se prohřál a vypnout ohřev. Zamíchat půl vaničky nízkotučného tvarohu. 
Na talíř servírovat s variací salátových listů, které můžete pro dochucení pokapat balzamikovým olejem a posypat kroužky čerstvé červené chilli papričky a několika hnědými mandlemi (ve slupce je nejvíc živin).


Nízkokalorické bezlepkové konjakové těstoviny:
Konjak je rostlina známá hlavně v Asii, kde ji konzumují už po staletí. Právě ona je tajemstvím štíhlých Asiatů. Díky rozpustné vláknině glukomanan navozuje pocit sytosti a zpomaluje vstřebávání živin. Neobsahuje lepek, cukr ani tuk. 

Tuňák v konzervě ve vlastní šťávě: 
K výrobě tuňáka v konzervách se používá ryba s nízkým obsahem tuku. Maso je navíc ještě před samotným zakonzervováním vařeno v solené vodě nebo upravováno v páře, čímž také ztrácí část tuku. Čerstvý tuňák má oproti tomu z konzervy nepochybně více bílkovin, na druhou stranu konzervovaný tuňák je dietnější. Samozřejmě ve vlastní šťávě.

Tip:
Sůl váže v těle vodu, takže pokud už musíte, solte minimálně. Jídlo lze hravě dochutit dalším kořením, ideální je pepř a chilli. Obě tyto ingredience pomáhají zrychlit metabolismus, což je vhodný k zahřátí i k rychlejšímu spalování tuků.