13. 3. 2018

Můj život s mobilními aplikacemi

V dnešním digitálním světě je už asi úplně normální, že telefon nepouštím téměř z ruky. Ano, samozřejmě je tato věta myšlena trochu s nadhledem. Někdy se dokonce snažím telefon bojkotovat: hodím ho do kabelky nebo na noční stolek, vypnu zvuk a … stejně to dlouho nevydržím a po pár hodinách se běžím podívat, jestli mě někdo nutně nesháněl nebo jestli se něco nestalo (třeba nenastal konec světa, že). Holt jsem už touto dobou taky poznamenaná. Rozhodla jsem se tedy z této skutečnosti (mít telefon stále u sebe) vytřískat co nejvíc a pustila se do jeho užívání naplno.

Někde jsem se dočetla, že vám některé aplikace můžou změnit život – míněno v tom pozitivním slova smyslu (i když v negativním pochopitelně taky, např. když vás partner přistihne, že si na Facebooku píšete s milenkou či milencem, haha!). Že vám určité aplikace pomohou žít kvalitnější život. A světe div se – je to pravda! Alespoň v mém případě určitě.

Těmi aplikacemi teď nemyslím ty nejznámější, bez kterých si už málo kdo z nás umí svůj život představit. Ty znáte, nejsou nic nového: Facebook, Instagram, Messenger, Viber, WhatsApp, Pinterest a podobné aplikace založené na sociálním propojení, komunikaci či fotkách. 

Mezi aplikace (zdarma ke stáhnutí v Obchod Play), které mi pomáhají žít život aspoň o ždibík kvalitněji, řadím následující. Používám i jiné, podle toho, co zrovna dělám (Booking, Ryanair, Vodafone aj.), ale tyto využívám téměř denně a jsou prostě nej:

1) Water Time Pro: aplikace, která vám pomáhá hlídat pitný režim. Nastavíte si v ní svoji výšku, váhu a další informace, načež dostanete doporučeno množství tekutin, jenž byste měli během dne vypít. Určíte si, jakým způsobem (zvukově či pouze oznámením na displeji, příp. obojím) a jak často chcete být upozorňováni na to, abyste se napili. Přijde vám to směšné? Já ale opravdu zapomínala pít. Měla jsem celý den pořád co na práci, že jsem si na nějaké pití ani nevzpomněla. Připomněla mi to až bolest hlavy, únava a další příznaky dehydratace. Teď mi každou hodinu pípne mobil a na displeji vyskočí poznámka: „Je čas se napít!“ A tak po troškách piji v průběhu celého dne a rozhodně se cítím líp! A kdo chce, může si v aplikaci též zaznamenat, kolik a co vypil. Na konci dne mam tak černé na bílém, že se mi např. dnes podařilo vypít přesně 1470ml tekutin, přičemž dvě kávy, které jsem měla, mi celkový výsledek o něco snížily, neboť mají účinek spíše dehydratační.

2) Cvičení na 30 dnů: aplikace, která vás dokope k tomu, že si každý den aspoň chvíli zacvičíte. Na začátku určíte cíl svého cvičení (zhubnutí, zpevnění svalů, kondice), podle čehož se nastaví cviky. Dále si vyberete úroveň (pro začátečníky či pokročilé) a vyberete opět způsob a čas, kdy by vám aplikace měla čas k cvičení připomenout. Cviky pak provádíte na základě úkolů, které si pro vás aplikace připravila a jež jsou provázeny video návody a hlasovými pokyny. V aplikaci můžete uvést i svoji váhu a postupně ji aktualizovat - díky grafu lehce poznáte, jaké má cvičení smysl. Abych se vám přiznala, dost jsem zpohodlněla a kolikrát nemám čas ani sílu pustit se do nějakého náročnějšího sportu. V aplikaci jsem si však nastavila tu nejnižší úroveň, což je cca 5ti minutové cvičeníčko, které mi příjemně protáhne svaly, na což si každý den najdu čas vždycky.

3) Samsung health: aplikace, která vám po prvotním zpuštění a nastavení jede na pozadí a počítá např. počet kroků, které jste během dne ušli (samozřejmě započítá jen ty kroky, které uskutečníte za přítomnosti telefonu a je jedno, jestli máte mobil v ruce, v kapse kalhot či v kabelce, senzor je citlivý a vcelku přesný) nebo vám hlídá spánek a spočítá, jak dlouho jste spali. Umožňuje také monitorovat běh (kudy, jak, za jakým účelem, uloží výsledek a také hlasově i obrázkově formou ocenění povzbuzuje při dalších výkonech) či jiný sport, umí změřit tep, hlídat hmotnost a další. Např. ze včerejška na dnešek jsem spala přibližně 7 hodin (počítáno od chvíle, kdy jsem odložila telefon, do chvíle, než jsem s ním ráno pohnula) a přes den ušla pouze necelých 3 tisíce kroků. (To je opravdu málo, sedavé zaměstnání se nezapře, vykompenzuji to ale cvičením…)

4) Kalorické tabulky: ideální aplikace pro ty, kteří se snaží zhubnout, příp. udržet váhu, hodí se však i pro ty, kteří si chtějí uvědomit, co vlastně jedí. Aplikace umožňuje prostřednictvím jídelníčků zaznamenávat, co a kolik jsme toho v průběhu daného dne snědli. Rozděluje snídani, oběd, večeři i svačiny, přičemž vám prostřednictvím grafů rovnou ukazuje, kolik ze snědeného jídla bylo bílkovin, sacharidů, tuků a vlákniny. V aplikaci je již předchystáno obrovské množství jídel a kombinací s již zaznamenanými kaloriemi (s možností vytvořit si vlastní katalog potravin). Lze tak hlídat, kolik kalorií jste za den snědli a na jaké druhy potravin byste se měli zaměřit, aby byla vaše strava vyvážená. Opět je zde možnost aktualizovat váhu a v návaznosti na snězené a zaznamenané jídlo sledovat úbytek kilogramů. Od té doby, co si jídlo do aplikace zaznamenávám, lépe si uvědomuji, co a kolik toho jím. Hodnoty se snažím udržet v zelené, a když někdy skočí do červené, vím, jaká potravina to způsobila a příště se tomuhle přešlapu snáz vyvaruji.

5) Anglicko-český offline slovník od DIC – o slovníky. Aplikace, která umožnuje používat překladač ať už z češtiny do angličtiny či naopak a to nezávisle na internetovém připojení. Používám denně a zároveň si tím tak zdvihám anglickou slovní zásobu.

6) Mondly: aplikace umožňující výuku cizích jazyků velmi efektivním a kreativním způsobem. Celý název aplikace je podle jazyka, o který máte zájem, např.: Naučte se anglicky zdarma či Naučte se španělsky zdarma. Opět je to založeno na pravidelnosti, díky které se vám budou zdarma otevírat další lekce (plníte denní lekce, které vám postupně otevírají týdenní kvízy, jejichž splněním získáte přístup k měsíční výzvě). Lekce jsou na bázi různých cvičení s vizuálními i audio efekty. 5 min každý večer před spaním a ujišťuji vás, že se ve výuce daného jazyka budete jen zlepšovat…

7) Photo editor: perfektní aplikace na úpravu fotek, na ovládání jednoduchá, s tolika efekty, že bych to skoro přirovnala k počítačovému Adobe Photoshopu.

8) Viva video: aplikace umožňující vytváření a úpravu videí, zahrnuje střih, vložení fotek, hudby, textového editoru, různých efektů apod.

9) Shazam: bez této aplikace si už neumím život představit, pracuje i offline a umožňuje v jakýkoliv moment zaznamenat hudbu hrající v rádiu, televizi, či jinde (např. v kabince obchodu, kde si zkouším oblečení) a přiřadit jí daného interpreta. Ideální, pokud chcete zjistit, kdo píseň zpívá, či jak se jmenuje, příp. si jen uložit hudbu, která se vám líbí. Identifikovaný song se vám uloží a vy se tak ke svému seznamu písní, který se vám někdy někde zalíbil, můžete kdykoliv vrátit a dané písničky si např. přes uloz.to postahovat do mobilu. Aplikace nabízí ukázky uložených songů a také je ve většině případů k dispozici text písně.

10) Restu: aplikace zobrazující restaurační zařízení ve Vašem okolí a umožňující jejich hodnocení. Odměnou za Vaše hodnocení jsou body, které lze následně proměnit za vouchery do určitých restaurací. Já osobně chodím na večeře a obědová menu moc ráda, ale někdy jsou situace, co při některých návštěvách zažívám, tak strašidelné, že jsem za tuto aplikaci opravdu vděčná. Zpětná vazba je důležitá. Navíc jsem ve svém okolí objevila díky této aplikaci spoustu restaurací, o kterých jsem dosud neměla ani tušení.

Aplikace, jako jsou mapy s navigací, kalendář s poznámkami, dokument word s excelem a podobně, jsou pro mě už úplnou samozřejmostí…  

Tip na závěr: 
City Taxi: aplikace pracující na podobné bázi, jakou nabízel Uber. Zadáte místo vyzvednutí a místo doručení a okamžitě se vám zobrazí cena a také taxíky, které se v blízkosti nachází a doba, než pro vás nějaký z nich přijede. Myslím, že podobné aplikace má už většina taxi firem, ale tuhle upřednostňuji, neboť za objednávku přes aplikaci nabízí oproti ostatním cenu nejlevnější. Neříkám, že jezdím taxíkem pravidelně, ale někdy není zbytí a potom se tahle aplikace hodí.

Žádné komentáře :

Okomentovat