Svatební harmonogram - část I.:
2. Seznam hostů - pro rezervaci místa konání svatby, restaurace na hostinu a oslavu je třeba znát přesný počet hostů, v prvé řadě je tedy třeba udělat seznam hostů. Cože? Že byste některé členy rodiny nejraději nezvali, neboť s jinými členy rodiny nevychází nebo prostě jen zlobí? S tím si hlavu nedělejte - nezapomeňte, že svatba bez ostudy není správná svatba!
3. Místo a termín - nyní je na řadě vybrat místo svatby (kostel, hotel), domluvit termín (jak se říká: od zásnub do roka a do dne) a zařídit místo na svatební hostinu, násl. oslavu, vč. ubytování pro přespolní. Příp. předem vymyslet a zařídit odvoz, tedy určit nešťastlivce, kteří budou řídit a opilce po oslavě rozvezou domů.
4. Zásnubní oslava - je vhodná příležitost seznámit rodiny, pokud se ještě neznají. Všechny zde můžete informovat o blížící se svatbě, vč. již zamluveného místa a termínu konání a zároveň rozdat úkoly, jak se bude kdo podílet na přípravě svatby. Představu o tom, jak budou přípravy probíhat, byste tedy měli mít již předem hotovou, včetně finančního rozpočtu. Můžete zde určit, kdo bude svědek, kdo družičky atd.
5. Svatební web - je šikovné zřídit svatební webovou stránku, kde budete všechny o průběhu svatebních příprav průběžně informovat. Všichni se tak dozví o všech vašich plánech a spontánních změnách, aniž byste je museli každému zvlášť volat. Např. sem můžete uveřejnit i seznam vhodných svatebních darů pro inspiraci. Přeci nechcete dostat tisícero různých utěrek a jiných podobných jistě velmi užitečných věcí.